Kam se ozvat?
KONTAKT
Otázky a odpovědi
Aneb co se jinam nevešlo…
Pro jaké děti a speciální potřeby se programy hodí?
Z našich zkušeností a kontaktů přirozeně vyplynulo, že mnoho dětí, které se programů účastní, mají lehké, středně težké a někdy i tězké mentální či kombinované postižení. Věnujeme se také dětem s poruchami autistického spektra. Diagnózy jsou pro nás ale sekundární informací, prvně se totiž díváme na speciální potřeby a na základě nich volíme vhodný přístup.
Jak lze navázat spolupráci, když se ještě neznáme?
Ráda se s vámi jako rodinou potkám, abychom se mohli seznámit, popovídat si a zvážit, jestli se aktivity pro dítě hodí. Následně vymyslíme vhodný způsob adaptace dítěte na zvolený program.
Má smysl se hlásit, když už je plno?
Rozhodně! Zařadím vás na seznam náhradníků, na které se může dostat při absenci přihlášeného dítěte a zároveň jsme otevření v případě velkého zájmu náhradníků vypsat další možnosti a termíny.
Zdravotní a jiné obtíže…
Často nám od vás chodí zprávy o tom, zda je možné přihlásit dítě, které má takové či oné zdravotní potíže nebo výrazné problémy s chováním. Také se pak podivujete, že nám spousta věcí přijde skloubitelná s našimi aktivitami. Je to díky dlouholetým a bohatým zkušenostem, protože jsme prošli s dětmi opravdu mnohým. Kvůli tomu nám věci jako třeba epilepsie, péče s plenkami, silné emoční záchvaty nebo tendence bezhlavě se vrhat do vozovky nepřijdou jako překážka. Počítáme s tím, známe to a jsme na to připraveni.
Výše ceny…
Co ji tvoří? Z části také asistentská práce. Sehnat a udržet si kvalifikovaného a zkušeného asistenta/asistentku je dnes zázrak. Jde totiž o velmi psychicky i fyzicky náročnou profesi. Často s velkou zodpovědností i ohrožením osobní bezpečnosti. To vše je třeba reflektovat ve finanční odměně a motivovat tak lidi na této pozici zůstávat.
Lektorné? O co jde a proč to tvoří cenu?
Jde o finanční odměnu pro kvalifikované a odborné lektory a lektorky, kteří jednotlivé aktivity pečlivě připravují s ohledem na speciální potřeby jednotlivců i dynamiku skupiny. Komunikují s lokacemi a rodinami. Zodpovídají také za bezpečný chod akce a zpětně ji reflektují. Oslovují asistenty a asistentky a metodicky je připravují i vedou v průběhu. Nakupují a tvoří pomůcky a finančně aktivitu spravují. V neposlední řadě se věnují propagaci, aby program byl uskutečnitelný vzhledem k počtu přihlášených.